UCL

Styrkelse af digitale kompetencer hos undervisere
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole er en videregående uddannelsesinstitution.

Hvad var målet?

Målet var at fremme og styrke de digitale kompetencer hos deres undervisere på en måde, der var målbar og relevant for hele organisationen.

Hvad fik de ud af det?

Dette blev opnået ved at tilpasse en digital ramme, hvor underviserne vurderede deres digitale kompetencer og udviklede målrettede rapporter. Rapporterne blev brugt til at udvikle nyt læringsmateriale til organisatoriske ændringer.

Udfordring

  • UCL havde brug for et overblik over underviseres digitale kompetencer og et benchmarking-værktøj til opkvalificering og evaluering.

Proces

  • MapUs tilpassede en ramme for UCL til kortlægning af undervisernes digitale kompetencer.

  • En workshop faciliterede diskussion om udfordringer, hvilket førte til individuelle udviklingsplaner baseret på MapUs-resultater.

  • Ledelsen brugte målrettede MapUs-rapporter til at identificere styrker og svagheder i organisationens afdelinger og skabe nyt læringsmateriale.

Resultat

  • Et tilpasset digitalt værktøj støttede lederne med at fremme digitalisering i organisationen.

  • Undervisernes digitale kompetencer blev styrket, og de indså betydningen af stærke digitale færdigheder i deres arbejde.

  • UCL opnåede en omfattende oversigt over digitale styrker og svagheder til brug i fremtidige digitale strategier.